среда, 12 июня 2013 г.

Стан професійно-практичної та професійно-теоретичної підготовки кваліфікованих робітників з професії "Оператор ЕОМ"

Викладач спецпредметів
груп операторів ЕОМ ВПУ-1 м. Рівне
Доманська О. Я.
Сьогодення вимагає від учнів  не лише глибоких теоретичних знань, практичних вмінь та навичок, а й вміння швидко знаходити необхідне рішення, використовуючи для цього пошукові методи, користуючись великою кількістю різноманітних джерел інформації. Ми маємо можливість сьогодні крім традиційних форм та методів навчання у навчальній практиці все частіше використовувати новітні комп’ютерні  технології.


Сучасна система професійно-технічної освіти повинна не тільки розвивати інтелект учнів, їхню професійну майстерність, а й орієнтувати процес навчання на розвиток самостійності, творчості, інноваційного стилю мислення та діяльності. Вирішенню цієї проблеми сприяє вдале використання інноваційних технологій теоретичного навчання.
Використання новітніх інформаційних технологій дозволяє значно підвищити зацікавленість учнів тими знаннями, які вони отримують під час навчання. Це дає багато можливостей викладачам і учням, а саме: керувати навчанням більшої кількості учнів; застосовувати більше дидактичного матеріалу; здійснювати цілеспрямований та більш ефективний вплив на кожного учня; вести індивідуальний діалог з кожним учнем; оперативно доповнювати, змінювати та вдосконалювати свій банк дидактичних матеріалів; знайомитися з новими ідеями і методами.
Застосування в навчальному процесі мережі Інтернет можна провести в чотирьох напрямках: Інтернет як засіб отримання інформації; Інтернет як засіб спілкування; Інтернет як засіб навчання; Інтернет як засіб розваги. Це дозволяє учням розвивати рецептивні та продуктивні мовні вміння. Від формулювання завдань залежить успіх використання Інтернету. Через пошукові системи Інтернету знаходяться і біографічні матеріали, фотодокументи, ілюстрації.
Процес навчання будується таким чином, щоб учні не лише систематично отримували знання, уміння й навички, а й самі ставали повноцінними співавторами освітнього процесу, відчували потребу в особистому розвитку. Вони повинні вміти працювати в команді, бути комунікабельними, самостійно вирішувати нестандартні виробничі завдання, креативно мислити, генерувати нові ідеї, уникати будь-яких конфліктних ситуацій, уміти швидко виходити з них.
Досвід роботи показує, що в учнів недостатньо розвинуте абстрактне мислення, вони не завжди уявляють об´ємні вигляди тих чи інших предметів. Тому на уроках комп’ютерної графіки учні спочатку створюють креслення деталей,  потім  окремі деталі конструкції  і в кінці готову конструкцію. В учнів розвивається  абстрактне мислення. Також на уроках учні розробляють анімаційні фільми та відеоуроки, при цьому використовуючи різні програми.
                 Користуючись послугами Інтернету, учні знайшли сайти, де розташовані посібники із спепредметів. Вони вдома мають можливість на сайтах повторити теорію та підготуватися до лабораторно-практичних робіт.
             До найбільш ефективних форм викладу навчального матеріалу слід віднести мультимедійні презентації, створені за допомогою Microsoft Power Point. Ця мультимедійна форма дозволяє подати матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічному порядку. Мета такого подання навчальної інформації, перш за все, у формуванні у учнів системи образного мислення. Подання навчального матеріалу у вигляді мультимедійної презентації скорочує час навчання, вивільняє ресурси фізичних сил та уваги учнів. Це стає можливим завдяки властивостям інтерактивності електронних додатків, які оптимально пристосовані до організації самостійної пізнавальної діяльності учнів. Використання презентацій дозволяє побудувати навчально-виховний процес на основі психологічно коректних режимів функціонування уваги, пам’яті, розумової діяльності, гуманізації змісту навчання та педагогічних взаємодій, реконструкції процесу навчання з позиції цілісності. Презентаціі використовуємо на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку: під час пояснення нового матеріалу, закріплення, узагальнення, контролю.  
Сучасних учнів якнайкраще характеризує давнє китайське прислів'я: «Почую — забуду, побачу — запам'ятаю, зроблю сам — зрозумію». І саме мульти­медійний урок дає можливість не тільки почути, щоб забути, а й побачити, щоб запам'ятати. Перед переглядом фільмів учням пропонуються питання, на які вони повинні відповісти після перегляду фільму. Відеофільми можна використовувати на різних етапах уроку. Учні і самі створюють фільми, які потім використовують на своїх уроках.
   Урок з використанням комп'ютерних форм контролю припускає можливість перевірки знань учнів у формі тестування з використанням комп'ютерної програми, що дозволяє швидко і ефективно зафіксувати рівень знань по темі, об'єктивно оцінюючи їх глибину (оцінку  виставляє комп'ютер). Крім цього для контролю знань ми використовуємо різні електронні картки – завдання, кросворди.
   Проведення уроків з використанням комп'ютерних технологій суттєво відрізняється від традиційних і має ряд переваг:
- якщо  учень за деяких обставин пропустив урок, йому пропонуємо електронні матеріали з цього уроку: електронні конспекти, презентації, електронні посібники з теми. Учень зможе самостійно опра­цювати пропущений матеріал.
-  для поглиблення знань учням пропонуємо підготувати електронні посібники з окремих тем, створити презентації і потім де­монструвати їх на уроці.

Використання інформаційних технологій – життєва необхідність сьогодення. Віддаючи перевагу сучасним технологіям навчання, можна зазначити, що це: ефективний,  цікавий спосіб навчання, активна участь у роботі, а не стандартне зазубрювання відповідей на питання, можливість досягнення  більшого результату з найменшою затратою часу, краще сприйняття і запам’ятовування інформації, можливість вільно висловлювати власну думку, розвиток самовпевненості, демократизація навчального процесу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий